Sentar no fundo do avião é mais seguro?

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Marcelo Areias
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Sentar no fundo do avião é mais seguro?

Mensagem por Marcelo Areias »

Sentar no fundo do avião é mais seguro?

http://tecnocientista.info/nd.asp?cod=5924&i=1

Imagem

Com as notícias recentes é possível que você esteja se perguntando se não seria melhor fazer aquela viagem de 12 horas de ônibus ao invés de pegar um vôo de 1h30. Talvez esteja pensando que sentar no fundo do avião seja estatisticamente mais seguro e possa aumentar suas chances...

OS FATOS

Ao sentar-se no fundo do avião você tem que agüentar o barulho, o banheiro e lembrar que será o último passageiro a sair da aeronave. Mas se você sentar nas últimas fileiras, você está mais seguro em caso de acidente?

Algumas pessoas afirmam que a traseira do avião é o lugar mais seguro porque os aviões tendem a bater o nariz primeiro. Outros dizem que a seção da asa é melhor, argumentando que seria mais estável estruturalmente.

Qualquer que seja a razão, a afirmção de que uma seção do avião seria mais segura que outra não é apoiada pelos fatos, diz Todd Curtis, um especialista em segurança aérea. Cada acidente é diferente, com muitas variáveis, portanto é impossível afirmar que um assento seja mais seguro que o outro.

Outro problema é que a maioria dos países não possuem agências para investigar cada acidente. E até com informações detalhadas como mapas de assentos é difícil determinar se o passageiro estava sentado ou de pé no momento do impacto.

Mas você ainda pode aumentar suas chances. A maioria dos acidentes ocorre quando os aviões estão descendo (aproximadamente 60%), ou quando eles estão levantando vôo e subindo (35%), portanto é melhor utilizar vôos sem escalas ou conexões, pois reduz a exposição a estes estágios do vôo mais susceptíveis a acidentes.

Aviões maiores também são mais seguros em parte porque eles são sujeitos a regulamentações mais severas e também porque eles tem mais estrutura para absorver energia durante o impacto.

CONCLUSÃO

Não há evidências de que a traseira de um avião seja mais segura do que sentar nos primeiros assentos.

Com informações do NYTimes.co
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Marcelo Areias
emedê
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Mensagem por emedê »

"REALITY: It's Safer In the Back.
The funny thing about all those expert opinions: They're not really based on hard data about actual airline accidents. A look at real-world crash stats, however, suggests that the farther back you sit, the better your odds of survival. Passengers near the tail of a plane are about 40 percent more likely to survive a crash than those in the first few rows up front.

That's the conclusion of an exclusive Popular Mechanics study that examined every commercial jet crash in the United States, since 1971, that had both fatalities and survivors. The raw data from these 20 accidents has been languishing for decades in National Transportation Safety Board files, waiting to be analyzed by anyone curious enough to look and willing to do the statistical drudgework.

And drudgework it was. For several weeks, we pored over reports filed by NTSB crash investigators, and studied seating charts that showed where each passenger sat and whether they lived or died. We then calculated the average fore-and-aft seating position of both survivors and fatalities for each crash.

We also compared survival rates in four sections of the aircraft. Both analytical approaches clearly pointed to the same conclusion: It's safer in the back.

In 11 of the 20 crashes, rear passengers clearly fared better. Only five accidents favored those sitting forward. Three were tossups, with no particular pattern of survival. In one case, seat positions could not be determined.

In seven of the 11 crashes favoring back-seaters, their advantage was striking. For example, in both the 1982 Air Florida accident in Washington, D.C., and the 1972 crash of an Eastern 727 at New York's Kennedy Airport, the handful of survivors were all sitting in the last few rows. And when a United DC-8 ran out of fuel near Portland, Ore., in 1978, all seven passengers who died were sitting in the first four rows.

Oddly, the five accidents that favored front-cabin passengers all occurred between 1988 and 1992. In the 1989 United DC-10 accident in Sioux City, Iowa, for example, the majority of the 175 survivors sat ahead of the wing.

There was just one crash in which passengers in the front had a pronounced survival advantage. The only two fatalities in a 1989 USAir runway accident at LaGuardia were both sitting in Row 21 in the 25-row Boeing 737-400.

Where detailed seating charts were available, we also calculated survival rates for various parts of the passenger cabin. Again, the trend was clear: The rear cabin (seats located behind the trailing edge of the wing) had the highest average survival rate at 69 percent. The overwing section had a 56 percent survival rate, as did the coach section ahead of the wing. First/business-class sections (or in all-coach planes, the front 15 percent) had an average survival rate of just 49 percent.

So when the "experts" tell you it doesn't matter where you sit, have a chuckle and head for the back of the plane. And once your seatbelt is firmly fastened, relax: There's been only one fatal jet crash in the U.S. in the last five-plus years. "


Fonte: Popular Mechanics
http://www.popularmechanics.com/science ... 19452.html
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